| Nyomtatás |


A TÉMAHÉTRŐL

 

A Névadónk Napja (Vörösmarty Mihály születésnapja) előtti utolsó 3 tanítási napon kerül lebonyolításra a „témahét”, amely 3 napra felborítja az oktatás megszokott rendjét.
Ilyenkor az iskola valamennyi tanulója részese ennek a rendhagyó közös tanulási formának. Az idei tanévben, amikor először „próbálkozunk” a témahéttel, azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy egy olyan pedagógiai innovációt valósítsunk meg, amely során valamennyi tanulónk és pedagógusunk megismeri, és lehetőleg megszereti a projekt formában történő tanulást.

A témahetet a TÁMOP 3.1.4. pályázat keretein belül valósítjuk meg. Tantestületünk több tagja egy módszertani továbbképzésen vett részt, hogy ennek keretében felkészülhessen erre a testület valamennyi tagját érintő feladatra.
A témahétnek minden évben más lesz a központi témája.

Az idei tanévben a reformkor szellemét igyekszünk felidézni.

A 15-20 fős csoportok a legkülönbözőbb megközelítésben foglalkozhatnak a közösen meghatározott témakörrel, miközben együtt dolgoznak a felső tagozat ill. a gimnázium különböző osztályaiba járó diákok. Így alkalom nyílik olyanokkal is megismerkedni az iskolából, akikkel talán már régóta szerettünk volna, vagy akikkel amúgy talán sohasem váltanánk egy szót sem. Pedig érdemes lenne!
A témahétnek meghatározott menetrendje van. A megvalósítás formáját még csak keresgetjük.
Reméljük eredményes és élményekben, új ismeretekben gazdag lesz, és az érdekes, új téma, vagy a lelkes, támogató csoportszellem lázba hoz minket.

A munkát az iskolavezetés kezdte a központi téma meghatározásával, majd a tanári munkaközösségek „ötletelése” következett, akik úgynevezett „altémákat” javasoltak.

Az altémák kihirdetésére november 16-17-én kerül sor, majd néhány nap gondolkodás, és esetleg barátokkal való egyeztetés után a választott téma megadásával jelentkezhetnek a diákok a témahetes csoportba. . A diákok egy témát választanak, amelyet aztán a csoport a saját érdeklődésének megfelelően alakíthat és konkretizálhat.
Célszerű 3 témát kiválasztani, mert a nagyobb népszerűségnek örvendő témák hamar betelnek majd, és a hosszas sorban állás után mérgelődésre adhat okot, ha már nincs hely a kiválasztott témára. Mivel elsődleges célunk az, hogy egy-egy nagyobb kérdéskört minél több oldalról és szempontból vizsgáljunk meg és mutassunk be, ezért nem készíthet mindenki csuhébabát vagy rövidfilmet a Vörösmarty házról. Így aztán megismerhetjük a reformkor természettudományos és földrajzi felfedezéseit is, láthatunk bábjátékot, részleteket a Csongor és Tündéből, és felejthetetlen élmény lesz a reformkori táncház és a Vörösmarty Mihály életéről készített kiállítás is.
Előfordulhat, hogy túl kis érdeklődés esetén egy-egy téma nem kerülhet feldolgozásra, azonban valószínűleg a 25 – 30 megadott cím között minden diák találhat 3 kedvére valót.

Néhányan a témahetes csoportjukban találnak barátra, vagy ott tesznek szert olyan ismeretekre, amelyek a későbbi életüket, esetleg akár a pályaválasztásukat is befolyásolhatják. Nagyon sok diákot ismerünk meg új oldalukról.
Minden csoportban „koordináló” tanár segíti a diákok munkáját, igyekszik közbelépni, ha nem jó irányba haladnak a dolgok, vagy úgy tűnik, nem lesz időben kész a produktum. Időnként lelkesítenie kell, ötleteket kell adnia a diákoknak, rutinosabb, lelkesebb csoportok esetében azonban csak kényelmesen hátradől a székében és élvezi, ha jó szellemben folyik a munka. A célunk az, hogy a koordináló tanár szerepe egyre kisebb legyen, és a diákok felkészüljenek a „való” életben folyó projektmunkákra.
A harmadik napon minden csoport bemutatja produktumát. Reméljük a színvonalas bemutatók mellett iskolánk „zenészei”, táncosai és a meghívott vendégek felejthetetlen élményben részesítenek bennünket, miközben felidézzük Vörösmarty egyéniségét és a reformkor hangulatát, és egy nagy sikerű napot sikerül megrendeznünk a témahét lezárásaként.

 

A TÉMAHÉT PROGRAMJA
(Kattints ide!)


A témahéttel kapcsolatos teendők:

 

Nov. 16 - 17. Témák megismerése
  • Osztálytermi hirdetőtáblán
  • Az iskola honlapján
  • Információ tanáraidtól

 

Nov. 18 - ig

 

Témaválasztás 3 témát válssz ki!

Nov. 18 - 19.

Személyes jelentkezés a témákra

 

Az iskola aulájában 2 - 2 tanárnál

  • 7.30 -   7.55 - ig
  • 9.40 -   9.50 - ig
  • 11.35 -  11.50 - ig

 

Nov. 23 - 25.

 

Felkészülés a témahétre Előzetes anyaggyűjtés

 

Nov. 26 - 30.

 

TÉMAHÉT Aktív részvétel


 

Névnap

Ma 2019. augusztus. 18, vasárnap,
Ilona napja van.
Holnap Huba napja lesz.

Pontos idő

Ulti Clocks content

Határtalanul